Už jsme se společně podívali na to, na co vše je potřeba myslet při začátku podnikání - k článku na toto téma se můžete vrátit zde. Také jsme se vám snažili nastínit pro a proti, pokud se rozhodnete, že budete svojí firmu propagovat sami. Jak u toho všeho neztrácet nervy a přitom efektivně propagovat svojí firmu, si můžete přečíst tady.
A také jsme se krapet rozepsali o tom, Jak na marketingové plány v roce 2020.
Červenou nití toho, co jsme se snažili říct, je to, že nejcennější komoditou, kterou my všichni disponujeme, je náš čas. Čas by měl být měrnou jednotkou všeho našeho snažení a úsilí. Za den stihneme jen limitovaný počet úkonů a je na nás, za které se rozhodneme převzít plnou zodpovědnost, ačkoliv těch aktivit, které je potřeba udělat, je mnohem víc.
V jistém momentě každý z nás stojí před rozhodnutím, co všechno od sebe potřebujeme a jsme schopni dát pryč, tedy delegovat na někoho jiného. Záměrně říkám "potřebujeme" a "jsme schopni", protože jde o dva od sebe velmi vzdálené pojmy. Vnímáte ten rozdíl? Umění delegovat je velké téma a zaslouží si samostatný blog, nebudu to tedy nyní kazit nějakým povrchním nakouknutím pod pokličku delegování.
Jak se ale rozhodnout pro to, které aktivity svěřit někomu jinému - specialistovi, odborníkovi?
Snadno se to řekne, ale mnohem těží je to udělat. Jenže, pokud něco při svém podnikání skutečně MUSÍTE udělat, je to právě toto.
Doporučujeme na nástěnku si připíchnout tento seznam a přemýšlet o něm, než se pustíte do všeho po hlavě:
A vy už víte, proč to děláme my. Protože každý má právo žít svůj podnikatelský sen.
Bronislava Fára Brániková
obchodní partnerka projektu NsM