Kontakt

Case Study – Tereza Ščerbová, kariérní poradce

28. 5. 2021

Představujeme vám trochu nestandardního klienta, kdy si 90 % věcí klientka chtěla dělat sama. Respektovali jsme její přání a jen jsme jí kryli záda, maximálně jsme nasadili výkonnostní reklamu na přilákání nových zákazníků. Trvalo to přes rok, ale povedlo se.

Pěkně od začátku…

S Terezou Ščerbovou jsme se potkaly v prosinci roku 2019. Právě měnila kariéru z korporátního HR chtěla  „přeskočit“ na volnou nohu koučky. Poptala tehdy mne – konzultantku a stratéga Lenku Jeřábkovou na workshop s názvem „Marketingová strategie tady a teď“. Po dvouhodinové konzultaci bylo jasným závěrem zaměření koučovacího směru kariérní poradkyně. Toto zaměření plynule navazovalo na Terezinu praxi, kdy přes 13 let pracovala přímo tomto oboru. Bylo jasné, že vzhledem k velké konkurenci koučů se Tereza musí nějak vymezit. Větší část propagace si Tereza chtěla z finančních důvodů dělat sama.

Terka po 2 hodinové konzultaci odcházela s informacemi:

  • Konkrétní zaměření: propojení praxe HR a koučovacího principu
  • obchodně x marketingový nástroj, 30min. koučování zdarma, vysvětlení principu call to action
  • obsah webu tzv. „framework“
  • cílová skupina: ženy, vysoká škola, 27–32let bezdětné, 43-50let odrostlejší děti
  • doporučené kanály propagace: web, FB reklama, PPC, blog

Po první konzultaci sama řekla:

Jsem moc ráda, že jsem na Lenku natrefila. Celkem dost jsem se plácala v tom, jak rozjezd podnikání uchopit. Vděčná jsem zejména za nasměrování na dráhu kariérního poradenství a koučinku, což se ukázalo jako skvělá volba. A také jsem si ujasnila, na koho vlastně budu své služby cílit a čím začít.

Po dalších třech měsících se Tereza ozvala, že má hotové webové stránky, které si převážně připravovala sama. Dostala od nás zpětnou vazbu, co bychom zdůraznili, kde bychom webové stránky rozšířili, co bychom odstranili, kde vidíme prostor pro zlepšení.

Posléze se Tereza zaměřila na hlavní 3 komunikační kanály:

  • Webové stránky
  • Blog – články o problematice HR: Jak napsat životopis atd…
  • PPC reklamy, které jí spravuje kolegyně z týmu Nakopni svůj marketing

Ano, nabízelo se spousty dalších kanálů (sociální sítě, display reklama atd.), ale ty jsme společně vyloučily z důvodu kapacit jak časových, tak finančních. Pracujeme s klientem v jeho vytyčených mantinelech a netlačíme ho do propagace „nad jeho možnosti“.

V září roku 2020 se Tereza sama ozvala pro další konzultaci, potřebovala si ujasnit, zda kráčí správným směrem a poradit se, co dál.

Z další konzultace vzešlo:

  • lepší strategie zaměření reklamy a následného remarketingu, pořádná „landing page“
  • další zaměření na cílené FB skupiny, kde má potencionální klientky (maminky, co se pro rodičovské dovolené vrací zpátky do práce)
  • vydržet v testování PPC reklam, nevypínat reklamy co měsíc

Cesta reklamy ve vyhledávání (PPC), hledání těch správných klíčových slov:

  • sestavení životopisu
  • příprava na pohovor
    • NEFUNGUJE: vyhodnocení – toto hledají klienti, kteří za radu nechtějí platit
  • klíčová slova související přímo s nabízenou službou
    • FUNGUJE: díky optimalizaci reklam je Tereza na 1. místě ve vyhledávání
tereza_3.1

V lednu se Tereza ozvala, že jí marketing začal fungovat a má již naplněné termíny. Je tomu lehce přes rok, kdy se nám klientka poprvé ozvala. Od té doby ušla pořádný kus cesty. Z prvotního snu – chci být na volné noze jako koučka se vyprofilovala do kariérního poradce a stala se z ní i specialistka na svůj osobní marketing. Ví, jaké reklamy jí fungují, ví, jak spravovat web, jak psát blog, také zná úsloví jako je: landing page, call to action, chápe pointu e-booku za email a následný proces mailingu. Dnes dokáže být sama sobě marketérem Teď žije svůj vlastní podnikatelský sen a my z toho máme ohromnou radost.

Cesta, kterou si Tereza zvolila (dělat si převážnou část marketingu sama a svým vlastním tempem), byla její volbou a my jsme rádi jen pomáhali. Tereza díky své otevřené hlavě, kdy si nechala poradit nejenom od nás, ale i od dalších marketingových specialistů, díky své obrovské vnitřní motivaci, to dotáhla k tíženému cíli – k platícím klientům.

Tereza k tomu dodává:

Poslední rok byla vážně pořádná jízda.  Od nevyjasněného záměru, ne moc dobře udělaného webu a experimentů s PPC reklamou po jasný směr, slušně udělaný a fungující web a vyladěnou PPC reklamu. Jsem moc ráda, že mi Lenka kryla celou dobu záda a já věděla, že jdu správným směrem. A když jsem z cesty někdy sešla, Lenka mě na to upozornila a navedla zase zpět. Moc oceňuji možnost kdykoliv Lence zavolat a zeptat se na konkrétní věci. Vždy dostanu rychlou a jasnou odpověď podanou lidsky (žádné marketingové okecávačky). Jsem také vděčná za skvělou spolupráci s Terezou Tvarůžkovou, odbornicí na PPC reklamy z týmu Nakopni svůj marketing.

Leni, ještě jednou obrovské díky za vše!

Terezy současný web najdete zde: www.terezascerbova.cz

Reálná čísla:

4 měsíce aktivní PPC reklamy včetně správy: cca 20 000 Kč.

2x konzultace se stratégem: 3 400 Kč.

Časová dotace ze strany klientky: nepočítaně hodin

Doba získání nových klientů: více než rok

Hypoteticky to mohlo vypadat:

Webové stránky: 35 000 Kč

Obsah na webové stránky včetně blogu: 15 000 Kč

3 měsíce kurz Jak na Linked-in: 12 000 Kč

4 měsíce aktivní PPC reklamy včetně správy: 20 000 Kč

6 měsíců projektové vedení včetně exekuce: 35 000 Kč

Časová dotace ze strany klientky: 10 hod / měsíc

Doba získání nových klientů: 5 měsíců

Mgr. Lenka Jeřábková

zakladatelka Nakopni svůj marketing

zde najdete více informací o spolupráci s Lenkou

crossmenuchevron-down