Jak komunikovat se svými zákazníky na sociálních sítích?
7. 8. 2024
V Nakopni svůj marketing radíme – autenticky, pravdivě, pravidelně a zajímavě! Dnes už asi žádný podnikatel nepochybuje o tom, že komunikace na sociálních sítích je nutná. Každá firma chce lajky, sdílení svého obsahu a budování značky. A sociální sítě jsou skvělým prostředkem, jak se dostat k zákazníkovi a budovat si s ním vztah.
Jakou síť si vybrat?
Podle nejnovějších dat ČSÚ používalo v roce 2023 sociální sítě už 62 % populace starší 16 let, což představuje 5,29 milionu osob! To je o 340 tisíc lidí více než před dvěma lety. 📈
📌 Kdo se pohybuje na sociálních sítích?
nejaktivnější jsou mladí ve věku 16-24 let, kde je na sítích téměř 98 % z nich,
růst užívání sociálních sítí byl zaznamenán i mezi staršími generacemi,
ženy jsou na sociálních sítích o něco aktivnější (63 %) než muži (60 %),
využití sociálních sítí je nejrozšířenější v Praze a nejméně v Královéhradeckém kraji.
V porovnání s ostatními zeměmi EU jsme na 16. místě. Nejvíce uživatelů mají Dánsko (85 %) a Maďarsko (79 %).
🚀 Na sociálních sítích trávíme až 2 hodiny denně. To už je velký potenciál, nemyslíte?
Nemusíte být všude...
Je jich několik a nemusíme být na všech. Pamatujte na to, že na každou sociální síť by se měl vkládat jiný obsah. Nestačí napsat příspěvek a rozhodit to na všechny sítě.
Jak si ale vybrat? Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik Tok, Twitter? Rozhodně s ohledem na vaší cílovou skupinu, na obsah, který zvládnete vytvořit a na produkt/službu, který nabízíte.
V populární knize od Michelle Losekoot a Elišky Vyhnánkové Jak na sítě je to popsáno skvěle!
Facebook je hospoda. Co neřekneš v hospodě, neříkej na Facebooku. Chovej se tak, jako v reálném životě.
Twitter je koktejlová party. Společnost se stále mění a formuje podle zajímavosti sdělení.
LinkedIn je pracovní porada, kde se řeší pracovní záležitosti a byznysové cíle.
Instagram je jako rande s naším ex, přikrášlená pravda hozená na filtrovaných dokonalých fotografií.
A YouTube je jako festival. Když to nejde prezentovat textem nebo fotkou, chce to video.
Tik Tok? Taková rychlá párty pro mladé. Jeho potenciál roste každým rokem.
Neměli bychom se pouštět do sociální sítě, na kterou neumíme vytvořit kvalitní obsah. Rozhoduje cílovka. Když chceme v podnikání uspět, musíme znát své cílové publikum a vědět, na kterých sítích se pohybuje.
Desatero komunikace na sociálních sítích
Komunikujte autenticky. Vždycky přemýšlejte o tom, s kým mluvíte a o čem. Všichni jsme lidi, proto komunikujte lidsky a nepovýšeně.
Nastavte si své cíle. Chcete fanoušky proměnit v zákazníky? Prezentujete svou práci a potřebujete fandy dovést na svůj web? To vše si ujasněte dřív, než začnete.
Budujte si pozici odborníka na váš byznys. Komunikujte o svém byznysu bez chyb, budujte si svou fanouškovskou základnu nebo rovnou komunitu.
Zaměřte se na kvalitní obsah. Postujte kvalitní fotky a videa, pokud jste si vybrali vizuální sociální síť. Zveřejňujte kvalitní texty.
Starejte se o své sítě. Vyberte si jen ty, o které jste schopni se starat a dávat na ně kvalitní obsah. Pamatujte, že každá síť snese jiný obsah.
Nenechte své sociální zemřít. Zveřejňujte obsah pravidelně. Využijte nástroje pro plánování a správu obsahu, plánujte příspěvky dopředu.
Vy jste vaše značka! Tak jak budete komunikovat na sociálních sítích, tak vás vaši fanoušci a zákazníci budou vnímat. Komunikujte pozitivně, klidně se odvažte a nebojte se být i neformální.
Naslouchejte svým fanouškům a komunikujte s nimi. Objeví se problém? Komunikujte ho. Odpovídejte na dotazy a nezapomeňte si kontrolovat e-mail. Někteří fanoušci raději napíší skrytě.
Budujte si komunitu. Nesbírejte jen lajky, ale interakce. Podstatný je dosah, komentáře a sdílení.
Myslete na své publikum. Nepíšete pro to, aby se to líbilo šéfovi, ale abyste potěšili své fanoušky.
Nevíte si rady?
Ze začátku podnikání se všichni snaží ušetřit. Mnoho z nás si říká, že to zvládne sám. Jenže pak najednou zjistíte, že když už jste dodělali před půlnocí poslední objednávku, měli byste hodit něco na ty sítě.
Zkuste si uvolnit ruce. Věnujte se svému podnikání a socky nechte na někom, kdo se tím živí. To, co vám bude trvat hodiny, profík nakliká za chvíli. Ve finále vám to ušetří čas i peníze. Svého odborníka na sociální sítě si můžete vybrat v Nakopni svůj marketing. Pomáháme živnostníkům a menším podnikům nakopnout podnikání skrz marketing.
Petra Keřková - copywriter NsM
Spravovat souhlas s cookies
Náše stránky používají jako většina jiných stránek základní soubory cookie k zajištění svého správného fungování a analytické cookie k informacím o návštěvnosti.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.