Stanovili jsme si cíle, vytyčili cesty, vybrali kolegy. Známe odpovědi na důležité otázky (www stránky, vyhledávací síť, provozovna, cena produktu, způsoby dodání klientovi.
Rozhodli jsme, že potřebujeme www stránky, vymysleli jsme doménu a povedlo se nám zřídit si hosting. Naťukáme www.rozhodlijsmese....cz, kde hrdě svítí "stránky se připravují".
Víme, že začátek bude těžký, ale s naší energií a nadšením "to dáme". S něčím nám pomůže kamarád, manželka, soused. Něco uděláme sami, o víkendu, nebo po večerech. Hlavně, abychom se co nejvíc soustředili na ZÁKAZNÍKY.
Přesně v tomto bodě je na místě zastavit se. Ne nadarmo se říká "Dvakrát měř, jednou řež."
Abychom byli schopni dodávat svůj produkt ve stoprocentní kvalitě, potřebujeme se primárně soustředit přímo na ten produkt či službu. Zejména v rozjezdu podnikání to je víc než plný úvazek.
V minulém článku jsme mluvili o tom, že při rozjezdu podnikání je dobré vědět, CO budeme dělat (oblast v které chceme podnikat), PROČ to děláme (naše cíle a motivace) a JAK to budeme dělat (role a personální obsazení). Z odpovědí na tyto důležité otázky také vyplývá, KDO bude CO dělat.
I zde platí obvyklé pravidlo čas = peníze, proto našim klientům a ostatním, doporučujeme, aby v tom tlaku toho, co všechno je potřeba udělat, používali k rozhodování jako základní měrnou jednotku hodinovou sazbu. Jakákoliv práce se dá nacenit, buď skutečně, nebo virtuálně. Proto ty činnosti, u kterých je vaše reálná hodinová sazba vyšší než u kolegy, externisty či jiné firmy, posuňte od sebe dál. Ušetříte si tím hromadu trápení, pokusů a omylů a hlavně času. A tedy peněz.
Čím dřív k tomuto rozhodnutí dospějeme, tím líp pro nás.
Podnikejme pro radost, mějme cíl, nebojme se misí. Vyskočme z krysích závodů. Plňme si sny a žijme je. I ty podnikatelské.
Protože každý má právo žít svůj podnikatelský sen.
Bronislava Brániková
obchodní partnerka projektu NsM