Většina teoretických knížek, které se věnují podnikání, či marketingu, rádi radí, aby si jednotliví podnikatelé plánovali své aktivity dopředu. Myslím, že na to jsme přišli asi všichni sami. Dokonce v knížkách najdete doporučení, ať si kladete týdenní, měsíční, kvartální a roční cíle. Ano, naprosto s nimi souhlasím, leč z mého pohledu praxe je pravda někde úplně jinde. A pak podnikatelé, kteří k nám přicházejí, vypadají nějak takto...
Většina našich klientů, kteří nás poptávají v prosinci, má jediný požadavek - co udělat před Vánoci. Sice toto by se mělo plánovat tak v říjnu, ale my jim rozumíme a snažíme se jim i přes časový tlak vyjít vstříc. Většinou takovou "hurá akci" řešíme pomocí dárkových poukazů a tuto informaci rozdistribuujeme přes všechny jejich kanály:
Pokud si z jakékoliv důvodu netvoříte dlouhodobé marketingové a obchodní plány a posléze to honíte na poslední chvíli, mám pro vás tip, jak to v tomto roce pro změnu udělat jinak 🙂 Zkuste si na nástěnku napsat data významných událostí, kdy byste mohli udělat nějakou akci. Nemusí to být vyloženě prodejní "call to action" alias výzva k akci, ale i třeba žertovný post na vaše sociální sítě. Jeden z našich klientů - podnikatelské snídaně Business and Breakfast vyřešil Valentýna takto:
8. 3. Mezinárodní den žen / 20% sleva pro všechny ženy.
1. 5. Svátek práce / dnes jsme si dali v práci volno i my - fotka relaxu majitelky.
10. 5. Den matek / udělejte dnes své mamince radost / dnes krémy na nohy se slevou.
6. 7. Den polibku / kdo z vás krom pusy dostane i dáreček do koupelny?
13. 8. Den leváků / nám je jedno, zda jste levák, či pravák - své nohy si můžete natírat obouruč 🙂
1. 10. Den seniorů / kdo z vás své babičce udělá radost? Dnes krémy se slevou.
Prosinec - komunikace voucherů / Vánoce
ZIMA - zimní radovánky / umíme vám zatejpovat rameno, koleno, abyste si mohli užívat lyže, snowboard nebo běžky
JARO - očista, detoxitace / přijďte k nám na detoxikační masáž, lymfodrenážní masáže
LÉTO - sport / bolí vás tenisový loket, zmrzlé rameno - máme tu fokusovanou rázovou vlnu, léčí až 5x rychleji než klasická fyzioterapie
PODZIM - bolest zad / sezení v práci - nabídka klasická fyzioterapie
Pokud toto budete mít alespoň na nástěnce, máte základní přehled o tom, co a kdy budete komunikovat. Nedostanete se tím pádem do stresu - nestíhám, měla jsem to udělat minulý měsíc. U našich klientů komunikujeme akci cca 2-4 týdny dopředu / záleží jak dlouho se lidé rozhodují k nákupu vašeho produktu, služby. Pokud prodáváte jogurt (rychloobrátka) stačí týden dopředu, pokud například auto, kdy je rozhodovací proces delší, můžete akci komunikovat cca 2-3 měsíce předem.
Pokud vás zajímá více takových významných dnů, podívejte se do kalendáře sem, najdete tam spoustu inspirace, a nejsou tam jen ty klasické svátky jako Velikonoce či Vánoce.
Pokud by vás zajímalo více tipů a triků ohledně marketingu a reklamy, tak právě jsme vypsali termíny na naše nejoblíbenější školení: "Jak na propagaci, když nemáte milióny, aneb udělej si sám." Jedná se o 3 hodinovou přednášku, která vám pomůže využívat efektivněji kanály, které máte k dispozici zadarmo (web, FB, IG, newslettery atd.) více informací najdete zde.
Lenka Jeřábková
zakladatelka Nakopni svůj marketing